Zastava Srbije | Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

E-UPRAVA: Izgrađen sistem razmjene podataka između institucija koji treba da počne da radi sredinom septembra

09.08.2017.


Iako se sve više prepoznaje značaj elektronske uprave, na državnim organima je velika odgovornost u narednom periodu, u smislu približavanja ovog servisa crnogorskim građanima, pišu Dnevne novine.

Cilj eUprave je, prije svega, da građanima i privredi olakša rješavanje administrativnih poslova. To podrazumijeva da više ne moraju da lutaju od šaltera do šaltera, već da na jednom mjestu, sjedeći ispred računara kod kuće mogu dobiti sve potrebne informacije, podnijeti zahtjev različim institucijama, obezbijediti interakciju sa predstavnicima organa državne uprave ili ostvariti neko pravo iz domena usluga koje oni pružaju.

V.d. generalna direktorica za elektronsku upravu i informatičku bezbjednost Milica Janković u razgovoru za Dnevne novine navodi da su izgradili i jedinstveni sistem za razmjenu podataka između organa uprave, koji treba da počne da radi sredinom septembra.

Takođe, u planu je i servis namijenjen upisu djece u vrtiće i škole, sa automatskim rangiranjem, kao i objedinjeno prikupljanje dokumentacije za postupke javnih nabavki.

“Oba servisa podrazumijevaju uvezivanje i međusobnu razmjenu podataka više institucija sistema, i planirano je da budu u potpunosti “bez papira”. Takođe, oko Nove godine planiramo još dva interesantna servisa za građane, od kojih je jedan za pripadnike starije populacije, ali to ćemo, svakako, blagovremeno najaviti u fazi pred-produkcije”, pojasnila je ona.

Janković napominje da je od početka rada portala evidentiran kontinuirani trend rasta broja e-usluga, pa je samo za 2016. godinu povećanje broja elektronskih usluga na portalu bilo za više od 50 odsto u odnosu na godinu ranije, odnosno 90% u odnosu na početak rada portala 2011. godine.

“Ovaj podatak ukazuje da se u 2016. godini portal eUprave koristio kao svih prethodnih godina na ukupnom nivou. Strategijom reforme javne uprave 2016. – 2020. godine planiran je progresivan rast dostupnih e-usluga na portalu, što predstavlja procentualno povećanje za minimum 50 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Posebno naglašavam da je taj porast ostvaren u domenu e-usluga koje su elektronskog tipa, što i jeste osnovni cilj svake eUprave. Smatram da u narednom periodu moramo da zainteresujemo građane da više koriste mogućnosti i prednosti portala eUprave”, kazala je ona.

Ministarstvo javne uprave, dodaje, kroz intenzivnu komunikaciju sa organima uprave, ulaže stalne napore da se poveća broj e-usluga na portalu. Trenutno imaju više od 220 e-usluga u nadležnosti 30 institucija, što predstavlja dobar pokazatelj napredovanja državne uprave u uvođenju elektronskog načina pružanja usluga građanima i pravnim licima. Naročito ako se to uporedi sa skromnim počecima od 12 usluga u nadležnosti pet institucija 2011. godine.

“Brojne su usluge dostupne građanima, između ostalih, građani mogu putem portal podnijeti zahtjev za dostavljanje podataka iz kaznene evidencije, ostvariti slobodan pristup informacijama, dobiti brojne informacije o administrativnim procedurama u oblasti zadravstvenog sistema, turizma, da prijave nelegalan sadržaj na internetu ili incident na internetu, koji se odnosi na uvredljiv sadržaj, maliciozan kod, prikupljanje informacija, prevare i ostalo, podnijeti zahtjev za dostavljanje podataka iz prekršajne evidencije za pravna i za fizička lica, druge usluge”, objašnjava Janković.


IZVOR: CdM, 08.08.2017.


Naslov: Redakcija