Zastava Srbije | Zastava Bosne i Hercegovine

NACRT ZAKONA O PREVOZU U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU: Predviđeni stroži uslovi za auto-taksi prevoznike koji više neće moći da obavljaju linijski prevoz, za vozače kad je u pitanju njihova osuđivanost i licenca za unutrašnji i lokalni prevoz. Nacrt zakona je usklađen sa direktivama Evropske unije


Nacrt zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, koji propisuje strože uslove za auto-taksi prevoznike koji više neće moći da obavljaju linijski prevoz, za vozače kad je u pitanju njihova osuđivanost i licenca za unutrašnji i lokalni prevoz, usklađen je sa direktivama Evropske unije, poručeno je na javnoj raspravi u Privrednoj komori.

U odnosu na važeći Zakon o prevozu u drumskom saobraćaju ("Sl. list RCG", br. 45/2005 i "Sl. list CG", br. 75/2010, 38/2012 i 18/2014), Nacrtom zakona su, između ostalog, propisani stroži uslovi za obavljanje auto-taksi prevoza po kojem crnogorski taksisti više neće moći da prevoze putnike iz jedne opštine u drugu, kao što su to do sada radili.

"Auto-taksi prevoz obavlja se isključivo unutar i sa područja jedinice lokalne samouprave koja je izdala licencu. Nije dozvoljeno primati na prevoz putnike izvan tog područja. Zabranjeno je obavljanje linijskog prevoza putnika auto-taksi vozilom i korišćenje autobuskih stanica i autobuskih stajališta", navodi se u Nacrtu zakona.

Pooštreni su uslovi i za vozače, vezano za njihovu osuđivanost, uvedena je potvrda za strane državljane koji voze za firme iz Crne Gore, kao i licenca za unutrašnji i lokalni prevoz. Na taj način, smatraju u ministarstvu, omogućiće se opštinama da na osnovu njihovog izdavanja ubiraju sredstva.

Bitan novi uslov za dobijanje licence je postojanje takozvanog stvarnog sjedišta prevoznika u kojem se čuva dokumentacija i gdje inspekcija može da ga kontroliše.

"Mali autobusi moći će da budu dio unutrašnjeg, ali i međunarodnog saobraćaja, usljed ograničavajućih saobraćajno-tehničkih karakteristika puta", saopštili su iz ministarstva.

Nacrt zakona gotovo u cjelosti je usklađen sa direktivama EU, istakao je generalni direktor Direktorata za drumski saobraćaj Dalibor Milošević i ocijenio da je rasprava značajan doprinos kvalitetu finalnog teksta, pošto će sugestije privrednika biti dio izvještaja o javnoj raspravi koji će se razmatrati prije nego što Prijedlog zakona bude upućen Vladi Crne Gore.

Taksi preduzetnici smatraju da nije dobro rješenje po kojem prevoznik ne može dobiti licencu, ukoliko duže od tri mjeseca nije platio porez, i da ono predstavlja veliku poslovnu prepreku.

Potrebno je, smatraju, institucionalno odrediti minimalne i maksimalne cijene vožnje taksijem, što bi doprinijelo povećanju kvaliteta u toj vrsti prevoza.

Taksi prevoznici smatraju i da bi bilo dobro da taksisti dobiju akcize za gorivo, te da je zakonski neophodno regulisati da se tim poslom mogu baviti samo osobe sa prebivalištem u opštini gdje rade.

Oni smatraju da je potrebno i rigoroznije kažnjavati nelegalne prevoznike iznosom koji bi bio i deset puta veći od sadašnjeg.

Nacrtom zakona je potrebno bolje urediti pitanje zaključenja osiguranja prevoznika nego što je to sada slučaj, smatraju iz osiguravajućih društava, i predlažu da prevoznici za svaku godinu treba da zaključuju taj ugovor.

Predstavnik Udruženja prevoznika Crne Gore Veselin Salamadija smatra da ne treba postavljati gornju starosnu granicu za vozače na 65 godina, jer po zakonu radni vijek traje dvije godine duže. On je predložio i da licenca za prevoznike važi deset godina kao i u okruženju i EU.

Iz kompanije koja se bavi posredovanjem u prodaji karata, ističu da je potrebno uspostaviti centralni informacioni sistem sa svim redovima vožnje i bukiranim sjedištima.

Oni smatraju da bi zakonski trebalo utvrditi obavezu da prevoznici redove vožnje objavljuju na svojim web sajtovima, što bi značajno osavremenilo tu djelatnost u kojoj većina njih kao i stanica nema taj vid prezentacije.

Založili su se i za unificaranu kartu za prevoz koja ne bi stvarala prostor za eventualne zloupotrebe.

Javna rasprava trajaće do 18. septembra, a zakon bi, kako je saopšteno iz ministarstva, trebao da bude usvojen u četvrtom kvartalu ove godine.

Izvor: Izvor: Vebsajt CdM, 03.09.2016.