Zastava Srbije | Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O OBAVEZNOM OSIGURANJU U SAOBRAĆAJU: Osiguravači podsjećaju vlasnike i korisnike plovnih objekata u Crnoj Gori da ih osiguraju jer je to zakonska obaveza čije neispunjenje može dovesti do negativnih posljedica

03.08.2017.


Nacionalni biro osiguravača (NBOCG) pozvao je vlasnike i korisnike plovnih objekata u Crnoj Gori da ih osiguraju, jer bi, kako su kazali, izostanak odgovarajućeg osiguravajućeg pokrića mogao dovesti do negativnih posljedica.

Iz NBOCG su saopštili da kod plovnih objekata postoje dvije osnovne vrste osiguranja - obavezno osiguranje od odgovornosti prilikom upotrebe plovila i dobrovoljno kasko osiguranje.

„Polisa obaveznog osiguranja pokriva štetu koja je prouzrokovana trećim licima upotrebom plovnog objekta, dok je šteta koja nastane na samom plovnom objektu pokrivena polisom kasko osiguranja“, objasnili su iz NBOCG.

Izvršni direktor NBOCG, Boris Šaban, rekao je da shodno Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju ("Sl. list CG", br. 44/2012), svi plovni objekti registrovani u Crnoj Gori moraju imati polisu obaveznog osiguranja odgovornosti iz upotrebe plovila.

„To osiguranje je obavezno i za vlasnike stranih plovnih objekta koji ulaze u teritorijalne vode Crne Gore, koji su, u slučaju da nemaju odgovarajuće pokriće, dužni da zaključe polisu osiguranja za štete koje mogu nanijeti trećim osobama zbog smrti, tjelesne povrede ili narušavanja zdravlja, kod nekog od crnogorskih društava za osiguranje”, naveo je Šaban u saopštenju.

Polise pokrivaju odgovornost za štete pričinjene trećim licima do limita od 50 hiljada EUR za motorne čamce, do 200 hiljada EUR za glisere i skutere, do 800 hiljada EUR za jahte, dok limit za brodove, u zavisnosti od veličine, iznosi između 100 hiljada i 500 hiljada EUR.

“Za razliku od motornih vozila, gdje obavezno osiguranje pokriva štete koje se upotrebom vozila pričine i na imovini i licima, kod plovila obavezno osiguranje pokriva isključivo nematerijanu štetu koju pretrpe ostećeni usljed smrti, tjelesne povrede ili narušavanja zdravlja“, kazao je Šaban.

On je dodao da nepoštovanje zakonskih odredbi i izostanak odgovarajućeg osiguravajućeg pokrića može dovesti do značajnih negativnih posljedica po imovinu vlasnika, odnosno korisnika neosiguranog plovila.

„U slučaju da je šteta prouzrokovana upotrebom neosiguranog plovila, isplata naknade oštećenom se, inicijalno, obavlja iz sredstava Garantnog fonda, nakon čega se kompletan iznos isplaćene štete sa pripadajućim troškovima potražuje od odgovornog za izazivanje nezgode, u redovnom ili sudskom postupku”, zaključio je Šaban.


IZVOR: RTCG, 02.08.2017.


Naslov: Redakcija